Ülle Liivamägi annab lihtsad soovitused, mis sobivad igale eale. Järgnev on jätkuks kolmele loole „Kuidas teha kindlaks, kui tervislik on minu kasutuses olev kosmeetika?“ ning loole „Mida teha, et mul oleks kaunis nahk?”

Mida siis teha, kui kõik tavatooted on täis igasugust sellist tervisele ohtlikku? Üks võimalus on kasutada  sertifitseeritud looduskosmeetikat ja hügieenitooteid. Aga on veel üks lihtsam, odavam ja väga mõjus viis. Tavaline rafineerimata söögiõli. Leidub ilmselt igas köögis.

Kui õli esimest korda kasutada, võib tunduda, et see ei taha imenduda. Alguses ei oskagi nahk seda vastu võtta. Ta on harjunud ju käituma hoopis teisiti. Lahenduseks soovitan kõigepealt alustada looduskosmeetika kreemidega  ja alles siis harjutame nahka tasapisi õliga.

Hea külmpress õli on  sertifikaadiga maheõli või veel parem ”Demeter” märgiga õli. Milline õli just teile sobib, selle peaks iga inimene ise ära katsetama. Kõigile peaks sobima jojoba – see ei olegi nagu päris õli. Tegemist on taimse vahaga. Suhteliselt allergiavaba on ka seesamiõli. Päevalilleõliga peaks olema ettevaatlikum, kui inimesel on allergia korvõielistele. Õli taluvust proovitakse küünarliigese sisepinnal. Oliivõli lõhn võib tunduda liiga intensiivne, samas imendub ta hästi. Siis on veel mandliõli, mis on hästi viskoosne ja toitev. Aga ettevaatust pähkliallergikud!

Õli tuleks tarvitada nii seespidiselt kui ka välispidiselt. Kui palju? Jällegi väga individuaalne. Ühele piisab tilgast, teisele mitu supilusikatäit. Õppige ennast tundma. Üledoseerimine  on hullem kui aladoseerimine. Juurde saab alati panna.

Järgmiseks – tarbi piisavalt puhast vett. Erinevas vanuses ja erinevat tööd tegevad inimesed vajavad erinevas koguses vett. Seepärast mingit kindlat liitrite arvu öelda pole võimalik. Mida aga tasuks tähele panna on see, et tavaliselt vanemad inimesed unustavad juua. Puhast vett vajavad aga ka nemad. Seepärast on see reegel neile eriliselt tähtis.

Kolmandaks – ürita iga päev süüa midagi ”elusat”. Mis on elus toit?  Näiteks idandid (soovitan need  ise kasvama panna) või võrsed. Väga hea on hapukapsas, kui kõht seda kannatab, või hapukurk. Elusa toidu hulka kuuluvad ka kõik juurviljad, mis suudavad ise uuesti kasvama hakata. Ehk siis kaheaastased juurviljad – porgand, kaalikas, peet, kapsas, sibul jne. Ei pea kilode kaupa sööma. Keha ei vaja nii palju. Aga võimalusel iga päev midagi.

Ning viimaseks – vaadata häid filme, kuulata tõeliselt head muusikat. Kui võimalik, liikuda värskes õhus. Ja vaimu värskena hoidmiseks – ikka midagi uut juurde õppida.

Pole ju väga keeruline. Kuid võin kinnitada, et mõjuv.

Ülle Liivamägi

2. jaanuaril 2013. aastal

Loe e-perekoolis veel:

Mida teha, et mul oleks kaunis nahk? 1. lugu

Kuidas teha kindlaks, kui tervislik on minu kasutuses olev kosmeetika? 1. lugu

Kuidas teha kindlaks, kui tervislik on minu kasutuses olev kosmeetika? 2. lugu

Kuidas teha kindlaks, kui tervislik on minu kasutuses olev kosmeetika? 3. lugu